top of page

Forum Techniek

Openbaar·7 Leden van het Forum Techniek

Ik heb een puch 175sv waarvan het blok een volledige revisie heeft gehad. Ik merk nu na het inrijden dat ik slechts een maximale snelheid behaal van 80km/u volgens mijn teller. Snelheidsmeters langs de weg geven iets van 70-75km/u aan. Is dit niet wat aan de lage kant aangezien 90 de te verwachten maximale snelheid is...? Hoe komt dit?

Grt, Harry

Dag Leo,

Ik heb reeds volgende zaken gecontroleerd:

• Brandstoftoevoer. Ik heb voor de zekerheid het kraantje nog eens gereinigd. Hier was reeds wat lichte verkalking...die heb ik verwijderd. Het extra filtertje dat ik tussen de leiding heb staan is voor de zekerheid nog eens gereinigd. De doorstroom is nu optimaal.

• De ontsteking stond naar mijn eigen verbazing een klein beetje te laat. Wellicht heeft deze zich toch wat verzet tijdens het inrijden. Ontstekingsmoment zou nu in orde moeten zijn.

• De luchtfilter heb ik voor de zekerheid nog eens gereinigd maar hier was echter nauwelijks vervuiling te zien. De luchtschroef staat 1,5 toeren open en het kaarsbeeld is lichtbruin met een zwarte olieachtige rand.

Helaas merk ik nog steeds geen verbetering. Tijdens een testrit vandaag merkte ik dat bij het tegen de wind rijden het toerental op zijn maximum zit maar de snelheid maar tot 75km komt. Ik krijg het vermoeden dat de koppelingsplaten versleten zijn.

Ik heb nieuw liggen en kan deze bij eerstvolgende gelegenheid plaatsen. Ik heb hierbij wat vragen.

• Is het het proberen waard om met de huidige platen de bouten van de koppelingskorf wat strakker aan te draaien?

• Bij vervangen van de koppelingsplaten, moet ik hierbij de metalen tussenplaten ook vernieuwen? Wanneer zie ik dat deze versleten zijn.

• Welke olie kan ik het beste gebruiken?

• Bij het vernieuwen van de koppeling kan ik van de gelegenheid gebruik maken om de krukaskeerring te controleren...hoe kan ik achterhalen of deze lek is?

Alvast dank voor je hulp.

Over

Deze groep is bedoeld om mensen bijeen te brengen die geïnte...
bottom of page